Дигиталната компетентност се определя от
Европейския съюз като една от ключовите компетенции за учене през
целия живот. Обезпечението на младите хора с ключови
компетентности и подобряване на образователните им постижения са
основна част от стратегиите на Европейския съюз за растеж, за
устойчиво развитие и за работни места. Населението на
Република България е ситуирано в сложна социална, политическа и
икономическа обстановка. Безработицата е социален риск,
предизвикващ редица икономически и социални последици.
Изграждането на дигитални компетентности на студенти от
различни специалности ще спомогне те да се изградят като
конкурентноспособни кадри на националния и европейски пазар на
труда. Изграждането не тези компетентности би могло да доведе до
нова вълна на реализации на пазара на труда от страна на млади
специалисти и свеждане до минимум на равнището на структурната
безработица .
Ключови думи: дигитални
компетентности, безработица, реализация