Рекламни агенции. Собственост и управление в Нигерия. Степен на участие на жените професионалисти
Ротими Уйлямс Олатунджи, Омойе Мери Акхагба и Беатриче Адейнка Ланинхън
Резюме
Численият състав и силата на жените в много сектори на
икономиката в Нигерия се увеличават. Но в Нигерия се знае
малко за участието на жените в управлението на рекламна агенция.
Целите на това изследване са: да се определи съотношението на
участието на жените в управлението на рекламна агенция;
възприятието на жените професионалисти за тяхната степен на участие
във вземането на решения и собствеността рекламни агенции; да се
изследва степента, до която жените
професионалисти са доволни от тяхната работна среда в рекламните
агенции в Нигерия. Беше приет проект за емпирично изследване,
който включваше използването на въпросник с 18 затворени и отворени
въпроса. С използване на комбинация от статистически данни от
преброяване на населението и специални и приспособени
извадкови техники, беше формирана извадка от 110 рекламни
специалисти-жени, които участваха в изследването. Извадката е
формирана от 20 (или 26%) от съществуващите 78 официално
регистрирани в Нигерия рекламни агенции
Проучването установи, че: 76% от анкетираните жени се
съгласни, че има повече мъже служители в рекламни агенции в Нигерия
в сравнение с жените; 76,4% са съгласни, че повече жени, служители
в рекламни агенции принадлежат към младежката категория; и
67% са недоволни от степента на женско участие в
собствеността на рекламните агенция. Участниците се съгласни,
че работната среда в рекламни агенции е подходяща за жени
професионалисти. Последствията от тези констатации за развитието на
индустрията и на национално ниво са представени в обсъждането на
констатациите и препоръките.
Ключови думи: реклама; управление на Агенция;
собственост на агенция; жени професионалисти; пол
Пълен текст (БГ)