Редом с развитието на дигиталния маркетинг като цяло
туристическата услуга също навлезе в нови измерения на своето
предлагане. Онлайн продажбите моделират пазара по нов начин като
комуникацията потребител - търговец преминава чрез "електронни"
посредници.
Настоящата статия има за цел да разгледа модела на
отношенията в тази комуникация от гледна точка на прагматиката -
между знаците и интерпретаторите в контекста. За целта се привежда
класификация на туриста, защото именно тя определя и неговото
търсене. Анализът включва разглеждане на сайтовете за хотелски
услуги и настаняване където изцяло се променят отношенията
потребител - туристически агент, както и моделът за интерактивна
комуникация на платформи за класиране и оценяване
на туристическата услуга от страна на потребителите. Сред тях се
нареждат и социалните мрежи, превърнали се вече в
най-разпространено средство за обратна комуникация. Завършва се с
най-актуалния феномен в дигиталния туристически маркетинг -
платформата Airbnb. От приложения
анализ се извеждат изводи в контекста на дестинация България
като туристически продукт в дигиталния свят.
Ключови думи: прагматика на
комуникацията, туристически маркетинг, онлайн маркетинг,
класификация на туристите, Airbnb