През 90-те години на ХХ в. медиите започват да пренасочват
своето съдържание към интернет. Това е времето на технологични
експерименти с медийни форми, журналистическа експертност, бизнес
инициативи, нови модели на медийно потребление. Първите медии в
интернет в началото се опитват да имитират пресата в жанрово
отношение и ритмичност на публикациите. Към медийната марка се
добавят поясняващи думи - електронен (The Electronic
Telegraph), мрежов (The New York Times on the web,
BBC networking club), интерактивен (The Wall
Street Journal Interactive Edition), онлайн (Mail
Online, Palo Alto Online). Описан и анализиран е
опитът на десет английски и американски медии - Palo Alto
Online, NandO.net, The Telegraph, The Guardian, The New York Times,
The Chicago Tribune, CNN, The Wall Street Journal, BBC News, The
Philadelphia Inquirer. Направената ретроспекция позволява да
бъдат направени изводи за трансформациите на медийна среда по
отношение на медийния наратив и журналистическите практики.
Ключови думи: история; онлайн журналистика;
онлайн медии; трансформации; първите онлайн медии.