Студентската академична мотивация през призмата на самоефективността
Русанка Манчева, Биляна Йорданова
Резюме
Академичната мотивация и оценката на собствената ефективност, в
учебния процес, са едни от най-значимите фактори за успешна
академична подготовка на бъдещите специалисти с висше образование.
В предложената статията се представят резултати от проведено
изследване със студенти от ЮЗУ"Неофит Рилски" по проект RP-A14/17
на тема "Изследване на личностна ефективност, академична и кариерна
мотивация" към Лабораторен комплекс по Психология. В
статията е потърсена теоретично връзката между вътрешната и
външна мотивация и собствената оценка, на студента, за
академичната си активност. Установено е, че насочеността на
мотивационната активност, при студентите, зависи от стимулиращите
мотивационни фактори на академичната среда и собствената оценка за
успешност в учебния процес.
Ключови думи: академична мотивация; личностна
ефективност; учебен процес; самопознание; студентска активност.
Пълен текст (БГ)