Oнлайн и офлайн активността е изискване към
търговските арт галерии да запазят и повишат своята привлекателност
и конкурентоспособност на съвременния пазар.
В статията отговорям преди всичко на следния въпрос:
какви медийни стратегии трябва да бъдат разработени, за да се
създаде ефективно взаимодействие между търговските арт галерии и
потенциалните купувачи на изкуството на руския арт пазар? Определям
медийните стратегии като последователни стъпки за популяризиране на
стоки на пазара на изкуството, използвайки медийни ресурси,
по-специално социалните мрежи. Самото присъствие на арт галерии в
социалните мрежи не е еквивалентно на тяхното успешно позициониране
в социалното пространство. Бързото реагиране на нововъзникващите
възможности, мониторингът на тенденциите в медийната среда
(например използването на видеоразпръсквания) позволява да се
привлекат потенциални арт галерии на вниманието на потребителите:
потребителите започват да се интересуват от това, което ги
изненадва.
Изследванията се извършват в рамките на конкурентен
бенчмаркинг. Изследването на прилаганите медийни стратегии въз
основа на данните за Facebook, Instagram и официалните уебсайтове в
28 руски търговски галерии, които участваха в панаира "Cosmoscow"
през 2016 г., подкрепя това твърдение.
Ключови думи: галерия; медии;
аудитория; медийна стратегия; социални мрежи.