Съвременните перспективи на невронауката за познанието
позволяват подробно разбиране на взаимодействието на
несъзнателните, автоматични низходящи процеси със съзнателните
възходящи реакции.
В тази теоретична статия се твърди, че чрез използването на
преки преживявания или метафори учителите могат да манипулират
невроналната основа низходящо и възходящо, за да повлияят процеса
на учене извън традиционните училищни текстове.
На учителите се предоставят необходимите им концептуални
инструменти, за да разберат как може да работят конкретните мерки
за преподаване - учебно-методическите и практико-приложните, както
и езиковите обяснения.
В статията се описва как вградените когнитивни подходи могат да
бъдат ефективни за преподаване и учене и така да допринесат за нов
обмен между теоретици и практици.
Ключови думи: Невронално съответствие;
концепция; метафора; пряк опит; внимание; низходящ; възходящ;
изпълнителна функция; извлечено въплъщение.