Преглед на европейската езикова образователна политика, праговото равнище и общата езикова референтна рамка
Весна Продановска-Попоска и Силвана Нешковска
Резюме
Потребността да се владеят чужди езици се вижда в ежедневието
ни. Да се владее още един, или два езика е от преимущество не само
за човека индивидуално, но и за държавата. Целта на политиката на
Европа е всеки да може да се говори най-малко два други езика,
освен собствения си майчин език. Насърчаването на езиковото и
културното разнообразие, т.е. многоезичието, представлява
официална и стратегическа цел на Европейския съюз. Статията
предоставя преглед на Европейската езикова политика чрез анализ на
документите "Прагово равнище" и "Обща езикова референтна
рамка".
Ключови думи: прагово равнище; обща езикова
референтна рамка; европейска езикова политика.
За авторите:
Д-р Весна Продановска-Попоска e доцент, Факултет по
биотехнически науки, Университет "Св. Климент Охридски" - Битоля,
Р. Македония;
Д-р Силвана Нешковска e доцент, Педагогически факултет,
Университет "Св. Климент Охридски" - Битоля, Р. Македония
Пълен текст (БГ)
Пълен текст (EN)