Като ключови социо-културни градивни елементи на човешките
общества, институциите заемат централно място за
социологическото изследване. В последните десетилетия,
институционалният анализ все повече придобива насока към анализ на
организациите, докато институциите се разглеждат като обкръжаваща
среда или поле на организациите.
В публикацията са разгледани "старият" и "новият"
институционализъм, характерните им черти и различия, като в края
достигам и до организационния анализ на конкретен вид организации и
по точно до начина и вида на социализиращите институции, необходими
за успешната реализация както на служителите, така и на самата
организация.
Целта на тази публикация е, въз основа на описаните
характеристики на трите стълба за възпроизвеждане на институциите и
спецификите на мултилевъл маркетинг (МЛМ) организациите
дa обоснова тезата, че основа за създаване и
поддържане на този вид икономически организации е точно
културно-когнитивния стълб на институциите.
Kлючови
думи:
Институционализъм,
Неоинституционализъм, Oрганизации и
организационно поведение,
MЛM Oрганизации