Статията изследва въздействието на пригодността на съдържанието
и на читателските навици върху потреблението на е-книгите.
Представени и интерпретирани са статистически данни и резултати от
многобройни проучвания, свързани с ключовите книжни пазари в
Съединените щати, Великобритания, Германия и Франция. Изследването
се фокусира върху читателските нагласи на потребителите на е-книги
и разкрива техните специфични предпочитания. На основата на
статистически данни за продажбите се установяват най-успешните
продуктови категории сред е-книгите. За разлика от обичайната
интерпретация на алтернативния избор между печатната и електронната
книга, проучването посочва читателските предпочитания, свързани със
съдържанието. Статията представя пригодността на съдържанието към
електронния формат на книгата като ключов фактор за успех в
търговската му реализация.
Ключови думи: потребление на книгата,
книгоиздаване, е-книга, читателски навици, пазар на е-книги,
читателски предпочитания.